Gebouwd in 1931 door Vickers-Armstrong in Newcastle-upon-Tyne. Werd onder de naam Monarch of Bermuda door Furness, Withy & Company ingezet op een lijndienst tussen New York en de Bermuda’s. Ze vervoerde alleen eersteklasreizigers. In 1939 werd ze een Brits troepenschip. Tijdens de Tweede Wereldoorlog voer ze zo in allerlei konvooien. Na de oorlog werd ze weer voor de normale dienst verbouwd. Op 24 maart 1947 brandde ze volledig uit. Het wrak werd door de Britse regering opgekocht en volledig verbouwd tot emigrantenschip onder de naam New Australia. Van de drie schoorstenen bleef er nog één over. De Shaw Savill & Albion Line kreeg het beheer over het schip en zette het in op de route naar Australië. Op een van de terugreizen werden op Java Molukse militairen met hun gezinnen opgepikt die naar Nederland moesten worden overgebracht (Surabaya 7 april 1951 – Amsterdam 29 april 1951). In 1958 werd ze gekocht door de Greek Line, die haar na een verbouwing in Hamburg inzette als Arkadia op de lijn Montreal-Bremerhaven. In 1966 werd ze gesloopt.
Bron: set ansichtkaarten uitgegeven door Moluks Historisch Museum / Museum Sedjara Maluku, Utrecht.
Met de New Australia kwamen aan: